Deze website is deel van www.bruggelokaal.be.

Medewerker Bpost gaat voor kwaliteit

Je denk er niet zo vaak aan, maar zo'n gewone brievenbus heeft natuurlijk ook  zijn verhaal.... Alleen, je komt er niet zo snel achter... tenzij Bpost zijn medewerker uitstuurt en ik toevallig thuiskom en hem zie werken aan 'onze' brievenbus op dinsdag 9 juli 2013 omstreeks 15u.

Hij komt uit Lichtervelde en is eigenlijk met een ploeg van een tiental medewerkers die allerlei karweitjes uitvoeren bij Bpost. "Eigenlijk ben ik schrijnwerker van opleiding, "vertelt hij,"maar gezien we met twee schrijnwerkers in de ploeg zijn, neem ik de brievenbussen voor mijn rekening. Toch als het niet regent of winter is, want dan werk ik met de collega's in de hoofdzetel. Dan doe ik vaak wel wat schrijnwerk."

Op één dag pakt hij er gemiddeld een viertal aan. Hangt natuurlijk een beetje af van het werk dat er aan is. "Deze brievenbus valt eigenlijk best wel mee. Het is eigenlijk de persoon die de bus geregeld leeg maakt, die problemen moet melden aan de hoofdzetel. Dan pas komen wij in actie. Hier is er schijnbaar een stipte leeghaler, want veel is er niet aan de hand: kleur ziet er nog goed uit: verven zal dus niet moeten. Wellicht is de melding voor de bus binnengekomen, omdat de vochtband uit de deur verdwenen is én dan kan post nogal eens nat worden".

En hij vertelt verder: "Ik pak dat altijd grondig aan: ik hou niet van half werk. Der is nogal wat te doen: slot inoliën, bus binnen en buiten kuisen, vochtband controleren en eventueel vervangen, paal waaraan de bus hangt vervangen ...". Soms nemen we de hele bus mee, ontmantelen die volledig en zodra we er een 50-tal hebben, laten we die terug zandstralen. Dan is er terug flink wat werk om die terug  aan te kleden: dat is vaak winterwerk."

En hij had er een 250 te doen de volgende weken: ik kijk er alvast anders naartoe, wanneer ik de volgende weken een brievenbus zie, ergens onderweg...

►►►Hier lees je nog een buurtverhaal.